Skaitmeninė kultūra ir dirbtinis intelektas švietime
2024-06-12Atėnuose vykusiuose kursuose „Artificial Intelligence-eLearning-eCulture“ profesijos mokytojai gvildeno temą, kaip dirbtinis intelektas ir skaitmeninė kultūra gali papildyti tradicinį mokymą. Šie mokymai suteikė dalyviams ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, kaip naujausias technologijas integruoti į mokymo procesą, praturtinti mokymosi patirtį ir skatinti kūrybiškumą bei kritinį mąstymą.
Vaizdo ir garso produktų kūrimo, montavimo bei redagavimo profesijos mokytojai Tomas Balickis ir Vakaris Žiūkas įgijo žinių apie skaitmeninio meno pasaulį, įskaitant virtualius muziejus, dirbtinio intelekto kuriamus meno kūrinius ir papildytos realybės (AR) taikymą. Praktinių užsiėmimų metu kursų dalyviai išbandė jau sukurtus e-kultūros produktus mobiliuosiuose telefonuose naudojant papildytos realybės (AR) programėles.
Vienas iš svarbiausių kursų akcentų – tai įvairių mobiliųjų programėlių bei DI įrankių, kuriuos būtų galima integruoti į e-mokymą, išbandymas:
- Action Bound – virtualių turų kūrimui skirta programa;
- Microsoft Copilot – DI susirašinėjimo programa;
- Microsoft Designer – DI paveikslėlių generavimo programa;
- Aiva – DI muzikos generavimo programa;
- Synthesia – DI vaizdo klipų generavimo programa.
Dirbdami komandose dalyviai atliko įvairias praktines užduotis, o naudodami „Action Bound“ programėlę bei pasitelkdami DI įrankius sukūrė virtualų turą „Harakleidon“ muziejuje, skirtą įvairaus amžiaus žmonėms. Muziejaus lankytojas, naudodamasis savo telefonu bei „Action Bound“ mobiliąja programėle, galėjo įsijausti į tam tikrą vaidmenį, susipažinti su eksponatais, istorija, atsakinėti į klausimus, spręsti mįsles, o už teisingai atsakytus klausimus ir įvykdytas užduotis gauti taškus ir taip konkuruoti su kitais muziejaus lankytojais.
Kursų metų įgytos žinios ir darbas komandose suteikė daugybę idėjų kaip e-kultūrą integruoti tradicinio švietimo kontekste, sukuriant turtingesnę mokymosi patirtį, kurioje moksleiviai gali interaktyviai tyrinėti kultūros paveldą ir įvairius meno kūrinius, taip geriau suprasdami mokomus dalykus. Pavyzdžiui, virtualūs muziejai ir skaitmeniniai meno archyvai gali būti naudojami kaip mokymo priemonės, kurios papildo tradicinį mokymą ir skatina kūrybiškumą bei kritinį mąstymą.
Mokytis apie šiuolaikines technologijas ir dirbtinį intelektą Graikijoje, kur gimė tiek daug mokslo šakų, buvo kaip kelionė laiku, jungianti praeities išmintį su dabarties inovacijomis. Mokytojai susipažino su šalies istorija, kultūra, kulinariniu paveldu. Šie kursai, organizuoti „University of Crete – eLearning Lab“, buvo dalis Erasmus+ programos projekto „Bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimas Europos kontekste“.