Pereiti į pagrindinį turinį

Programavimo iššūkis moksleiviams: <>WEB dev challenge 2024</>

2024-04-02

Kovo 28-29 dienomis profesinio mokymo įstaigų mokiniai iš Kauno, Vilniaus ir Klaipėdos susirinko į respublikinį profesinio meistriškumo konkursą „<>WEB dev challenge 2024</>“, kur demonstravo programavimo gebėjimus bei išbandė savo kūrybiškumą.

Nuolat kintančios technologijos ir besivystanti dirbtinio intelekto sritis nulėmė ir šiais metais vykusio konkurso užduočių temas – mokiniai turėjo kurti sistemas, paremtas dirbtinio intelekto modeliais. Dvi dienas konkurso dalyviai atliko Front-end ir Back-end programavimo užduotis.

Pirmoji konkurso diena buvo skirta API serviso, kuris bendrautų su AI modeliais, programavimui. Pirmos kategorijos dalyviai (moksleiviai iki 12 klasės) naudojo Text AI: RWKV AI modelį. Jie turėjo iš savo sukurto API serviso siųsti užklausas į AI, o gavę tekstinius atsakymus juos apdoroti ir išsaugoti DB. Antros kategorijos moksleiviai (po 12 klasių iki 25 metų) naudojo image diffusion-v1-5 AI modelį. Jų API servisas pagal pateiktą užklausą turėjo generuoti logotipus įmonėms. Antroji diena buvo skirta Front-end programavimui – dalyviai kūrė vartotojo sąsają, kurios pagalba vartotojas gali naudotis anksčiau sukurtu funkcionalumu.

Po intensyvių dviejų dienų darbo buvo paskelbti nugalėtojai:

I vieta – Paulius Česna, Kauno informacinių technologijų mokykla
II vieta – Aidas Šalvis, Klaipėdos technologijų mokymo centras
III vieta – Vilius Užkurėlis, Klaipėdos technologijų mokymo centras

Šis konkursas buvo galimybė išbandyti ne tik techninius gebėjimus, bet ir lavinti problemų sprendimo įgūdžius bei kūrybiškumą. Pasibaigus konkursui KITM programavimo mokytojas ir konkurso organizatorius Martynas Kašelionis dalinosi: „Norint viršyti galimybių ribas, reikia patekti į situaciją, kurioje reikės daryti tai, ko niekada nesi daręs, ir kurioje būsi įspraustas į laiko rėmus. Tokiomis akimirkomis padidėja pulsas ir streso lygis, tačiau šalia to įvyksta stebuklas, nes padarai tai, ko niekada nepadarytum būdamas komfortiškose sąlygose.“

Neabejojame, kad šis programavimo konkursas buvo galimybė moksleiviams sukurti įdomų ir jų žinias praplečiantį projektą. Nors prizinės vietos tik trys, tačiau tikime, kad visi moksleiviai patobulėjo ir pasiekė savo asmeninę pergalę. Sveikiname priėmusius programavimo iššūkį!

Galerija