Pereiti į pagrindinį turinį

Programavimas naudojant „Minecraft“ profesiniame mokyme

2024-01-30

Programavimas yra sudėtingas ir laiko reikalaujantis procesas, kuris gali sukelti ne tik euforiją, sėkmingai atlikus užduotį, bet ir nuobodulį, frustraciją ar pasidavimą. Minecraft Education – speciali „Minecraft“ žaidimo versija, skirta naudoti švietimo srityje, padeda mokiniams mokytis programavimo žaidžiant: kurti savo pasaulius, veikėjus ir scenarijus, kurie yra įdomūs, prasmingi ir asmeniškai svarbūs. Programavimas reikalauja loginio, analitinio ir kritinio mąstymo, kurie ne visada yra lengvai įgyjami ir pritaikomi. Tuo tarpu Minecraft Education skatina mokinius taikyti šiuos gebėjimus, sprendžiant problemas, kurios yra susijusios su realiu gyvenimu, pvz., tvarumu, socialine įtrauktimi, istorija, kalba ir kt. Be to Minecraft Education įtraukia mokinius į kompiuterinį mąstymą, kuris yra būtinas programavimui, mokant juos algoritmų, ciklų, kintamųjų, sąlygų ir kitų koncepcijų.

Kauno informacinių technologijų mokykla kartu su mokymo įstaigomis iš Maltos, Šiaurės Makedonijos bei Latvijos įgyvendino projektą „VET modules transformation to hybrid digital learning type and programming subject gamification for EU learners“, kurio pagrindinė idėja – sukurti edukacinį turinį mokytojams ir mokiniams, skirtą mokyti ir mokytis programavimo, naudojant Minecraft Education platformą. Projekto metu buvo siekiama sukurti mokomąjį turinį, kuriame netradicinės ugdymo priemonės padeda ne tik įtvirtinti programavimo žinias, bet ir kelti mokinių motyvaciją, lavinti loginį mąstymą bei vaizduotę.

Kauno informacinių technologijų mokykloje yra mokoma įvairių programavimo kalbų, tarp kurių ir Phyton bei JavaScript. Būtent šiomis kalbomis programavimo pagrindams mokytis ir yra skirta projekto metu sukurta mokomoji medžiaga. Edukaciniame turinyje yra pateiktos metodinės rekomendacijos ir teorija programavimo pagrindus dėstantiems mokytojams bei interaktyvios užduotys ir pavyzdžiai mokiniams. Galima mokytis ne tik gyvai klasėje bet ir nuotoliniu būdu ir savarankiškai. Sukurtas turinys yra parengtas penkiomis kalbomis: lietuvių, latvių, maltiečių, makedonų bei anglų.  

Pasirinkimas naudoti būtent Minecraft Education kaip programavimo mokymo aplinką yra pagrįstas šio žaidimo unikalumu ir galimybe lavinti ne tik skaitmeninių technologijų naudojimo įgūdžius, bet ir ugdyti kūrybiškumą. Pradėdami programuoti Minecraft Education versijoje moksleiviai jau būna susipažinę iš anksčiau su „Minecraft“ žaidimo specifika, todėl programavimas mėgstamo žaidimo aplinkoje tampa įdomus ir įtraukiantis, nes į klasės aplinką prideda tokius elementus, kaip ženklai, lygiai, pasiekimai, žaidimo taškai. Mokiniai gauna šiuos elementus, kai pasiekia tikslus, tokiu būdu yra skatinamas mokymasis iš klaidų ir eksperimentavimas. Tai populiarus, lankstus ir universalus žaidimas, kuris gali būti pritaikytas įvairiems mokymosi lygiams, tikslams ir turiniui. Minecraft Education yra prieinamas Windows, Mac, iPhone/iPad, Chromebook ir Android telefonams ar planšetėms, todėl jis gali būti naudojamas bet kur ir bet kada.

Projekte dalyvavę mokytojai ir mokiniai turėjo galimybę susipažinti su programavimo mokymo tradicijomis ir kultūra keturiose projekto dalyvių šalyse. Dalintis savo idėjomis ir metodais, išgirsti kitų šalių kolegų idėjas, jas sujungti ir sukurti naują unikalų edukacinį produktą. O taip pat pamatyti naujas šalis, prisiliesti prie jų pažinimo, plėsti anglų kalbos ir komunikacinius įgūdžius, užmegzti naujas ir įdomias pažintis, o ateityje galbūt sukurti dar kažką įdomaus.

Žaidimai yra neatsiejama šiuolaikinių vaikų gyvenimo dalis, tad kodėl to nesujungus su mokslu ir nepradėjus programavimo mokytis žaidžiant?

Projekto puslapį rasite čia.

Galerija